Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-26, 11:01   #1
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

forzawes picks (fokus: calcio)


Har lirat ett bra tag med både ryggande och en hel del egna picks. Gått helt okej. Så nu tänkte jag testa att blotta mina egna spel här. Kommer fokusera mycket på italiensk fotboll samt elitseriehockey. Kommer säkert inslag från andra delar av idrottsvärlden också.

Avanti ragazzi!
__________________
Vinci per noi!
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 11:08   #2
 
NoClues avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 119
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spännande!

Stort lycka till!
NoClue är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 11:11   #3
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Ogiltigt spel-ID: 256536



Sampdoria har problem med målskyttet. Två mål på de fem senaste hemmamatcherna. I eftermiddag spelar heller inte Pazzini eller Pozzi. Kanske debuterar Maccarone? Det lutar åt att Sampdoria prioriterar defensiven.

Milan kommer mest troligt ställa upp med ett lag som är balanserat åt andra hållet. Bättre offensivt än defensivt. Jag tror vi får se två lag som tar ut varandra. Ett Milan som för spelet och ett Sampdoria som värderar sina lägen noggrannt.

Tror inte att det blir mer än två mål under ordinarie tid, och slår därför till på underspelet.
__________________
Vinci per noi!
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 19:06   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Efter första misslyckandet siktar vi in oss på morgondagens elitserieomgång...

Ogiltigt spel-ID: 257301


Timrå har fem raka fullpoängare mot Frölunda. Därmed vansinnigt att spela på hemmaseger? Nja. Frölunda slåss för en slutspelsplats, vilket man helt klart har trupp för att kunna klara. Man tog en viktig seger hemma mot Djurgården i måndags, och nu får man, som det verkar, tillbaka Jesper Mattsson och Robin Lindqvist också. Enda som saknas är Andreas Karlsson. Man har dessutom tagit poäng i sju raka hemmamatcher. Förutom segern över Djurgården slog man även tillbaka Linköping med hela 5-1 två dagar innan. Det känns som att de börjar hitta formen.

Timrå har det riktigt tufft. Man har rasat ned till sistaplats och det är inte mycket som fungerar. Tung förlust i slutminuterna senast mot Luleå, där man trots en tuff start lyckades kämpa sig kvar i matchen länge. Man saknar Pärssinen, Pitkämäki, Hynning, Axelsson och nu även viktige Pär Styf. Man har endast en seger på de fem senaste (mot Brynäs med 1-0).

Jag ser inte hur de ska kunna rå på Frölunda imorgon, och ett odds på runt 1.82 får 8 units från mig.

Ogiltigt spel-ID: 257304


Skadelistan på forwards börjar bli lång. Teemu Laine, Jukka Voutilainen, André Petersson och Johan Davidsson har varit borta en stund. Nu är även Jesper Fasth borta. Det har inte gått särskilt dåligt trots skadorna. Man tog en storseger mot LHC borta senast t ex. Nu borde det dock börja märkas att vissa forwards får dra ett tungt lass, och i mitt tycke ska man inte vara så stor favorit mot ett formstarkt (trots förlusten senast) och skadefritt Modo. Jag vet att HV inte förlorat hemma på 11 hemmamatcher, men här spelar jag helt enkelt på att jag tycker oddset 3.60 på Modo är för högt med tanke på förutsättningarna och kan inte låta bli att syna det. 3 units på bortaseger. Nagy avgör?
__________________
Vinci per noi!
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 19:26   #5
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forzawes Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 257304


Skadelistan på forwards börjar bli lång. Teemu Laine, Jukka Voutilainen, André Petersson och Johan Davidsson har varit borta en stund. Nu är även Jesper Fasth borta. Det har inte gått särskilt dåligt trots skadorna. Man tog en storseger mot LHC borta senast t ex. Nu borde det dock börja märkas att vissa forwards får dra ett tungt lass, och i mitt tycke ska man inte vara så stor favorit mot ett formstarkt (trots förlusten senast) och skadefritt Modo. Jag vet att HV inte förlorat hemma på 11 hemmamatcher, men här spelar jag helt enkelt på att jag tycker oddset 3.60 på Modo är för högt med tanke på förutsättningarna och kan inte låta bli att syna det. 3 units på bortaseger. Nagy avgör?
Mycket bra spel och en bra analys om läget i Hv71 som är mitt lag i Elitserien dessutom. Har själv tagit MoDo [email protected].
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 20:18   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Härlig start! 0/3..

Nåväl, marginalerna är inte med mig hittills. Så klart bara för att man går public med sina spel. Det kommer bättre tider.
__________________
Vinci per noi!
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 20:24   #7
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Det har nog inget att göra med att du publicerar dina spel. Rekarna är bra, med vettig info.
Det vänder!
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 08:55   #8
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Ogiltigt spel-ID: 258146


Formmässigt är höstens succélag Lazio inte längre lika bra. Man har på de fem senaste matcherna ett facit på 1-1-3. Alltså bara en seger, mot Sampdoria hemma. Nu har man dessutom fått stjärnan Zárate avstängd. Dessutom är backen Dias avstängd till helgen. Anfallaren Rocchi är också skadad, och det ser ut som att Sculli eller Foggia kommer starta i anfallet bredvid Floccari. Inte lika vasst.

Höstens fiaskolag Fiorentina har bara förlorat en av de sju senaste matcherna, man har dock kryssat för mycket. Man har heller inte vunnit borta på hela säsongen (0-5-5). Pasqual är avstängd i Viola. Vargas är osäker. Jag har dock känslan av att laget är på uppgång, medan Lazio är på väg nedåt i tabellen. Jag ger Fiorentina bättre chanser än spelbolagen med tanke på förutsättningarna, och satsar två units på att de lila tar säsongens första bortaseger.
__________________
Vinci per noi!

Senast redigerad av forzawes den 2011-01-31 klockan 10:52. Anledning: rättning
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 13:26   #9
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Ogiltigt spel-ID: 260785


Luleå har fått tillbaka viktiga offensiva pjäser från skador. Konkurrensen bland forwards är helt plötsligt stenhård. Vihko är tillbaka i laget idag igen. Man bombarderade Viktor Fasth senast utan att lyckas vinna, trots 38-22 i skott. Man brände flera klara lägen.

Tälje är i kanonform, och är helt plötsligt inblandat i slutspelsstriden. Dock har jag hittat en svaghet hos laget. På 21 bortamatcher i år har man bara vunnit 3 förstaperioder. Man har bara gjort 10 mål borta i förstaperioderna. Dessutom tror jag det finns en risk att laget till en början i dagens match inte är jättedesperata med tanke på senaste tidens resultat, medan Luleå med många hungriga forwards kommer gå ut stenhårt med revanschlusta.

2 gånger pengarna på att Luleå vinner första perioden känns bra med dessa förutsättningar, och får 4 units av mig.
__________________
Vinci per noi!

Senast redigerad av forzawes den 2011-01-31 klockan 10:53. Anledning: rättning
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 19:46   #10
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

0/5 hittills. Skam den som ger sig. Forskat lite inför morgondagens matcher. Detta får bli morgondagens lir.

Ogiltigt spel-ID: 261279


Senast en Serie A-match med Inter inblandade slutade under var 14/11. Sen dess har man varit väldigt målglatt. Man har t ex målskillnaden 14-11 på de 6 senaste omgångarna. Försvaret saknar nu också Cordoba och Chivu. Även Stankovic är borta. Man har fått in vasse Pazzini som mest troligt ska spela bredvid Eto'o, det talar inte för en sämre offensiv.

För Palermo har inte lika många matcher gått över den senaste tiden, men man har gjort 9 mål på de 6 senaste, och släppt in 5. Man har inga avbräck värda att nämna, och en riktigt vass offensiv trio med Miccoli, Pastore och Ilicic.

Med dessa offensiva krafter, och Inters målglada facit och försvagade försvar är jag förvånad över att man får hela 1.80 på över 2.5 hos Bet365. Det måste synas med 8 units.
__________________
Vinci per noi!

Senast redigerad av forzawes den 2011-01-31 klockan 10:53. Anledning: rättning
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 10:43   #11
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Ett till söndagsspel på calcion.

Ogiltigt spel-ID: 261880


Juve saknar ännu fler spelare efter veckans cupmatch (förlust hemma 0-2 mot Roma). Motta, Amauri, Iaquinta och Pepe blev då otillgängliga till kvällens match. Sedan tidigare har vi Quagliarella, Toni, Traoré, De Ceglie och Rinaudo borta. Främst påverkas anfallsspelet. Ikväll blir det mest troligt Del Piero och Martinez på topp. Inte de snabbaste spelarna. Laget är väldigt formsvagt. En seger på de fem senaste ligamatcherna. Storförluster mot Napoli och Parma. Dessutom cupförlust i veckan mot Roma.

Udinese har hittat formen. Vann mot Inter senast med 3-1. Slog Genoa borta med 4-2. Gjorde 4 mål borta mot Milan, släppte dock även in 4. Laget är tvåa i formtabellen sett över 6 senaste omgångarna med raden 4-1-1 och hela 17-11 i målskillnad. De har inga nämnvärda avbräck idag, och Sanchez och Di Natale klår Juves anfallsmotsvarighet med hästlängder.

2.40 DnB på formstarka Udinese får sig 4 units.
__________________
Vinci per noi!

Senast redigerad av forzawes den 2011-01-31 klockan 10:53. Anledning: rättning
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 17:41   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Första spelet i matcherna imorgon. Kommer nog ett till senare ikväll...

Ogiltigt spel-ID: 265118


En mycket viktig match i nedflyttningsstriden. Catania är placerade två poäng före Cesena i tabellen. Detta är alltså en chans för Cesena att ta sig ovanför nedflyttningsstrecket. Nykomlingen charmade alla i inledningen, men har sen gått tyngre ett tag. Man har en intressant anfallstrio, med Jimenez och eleganta Giaccherini bakom store Bogdani. Man har ingen särskilt imponerande form, med raden 1-2-3 på de 6 senaste. Då har man dock förlorat mot starka lag som Roma, Milan och Inter. Cesena har Lauro och Colucci avstängda. Man har tre intressanta nyförvärv i Santon, Felipe och Rosina. Om dessa spelar imorgon återstår dock att se. Förlusterna av startspelarna Schelotto och Nagatomo ska nämnas i samma veva som nyförvärven.

Catania har också sviktande form, men är också lite ursäktade med sitt svåra schema. De har skador på Biagianti, Izco, Alvarez och Bellusci. Man har tappat stjärnan Mascara till Napoli, och ersatt honom med just Cesenas Schelotto. Om han spelar imorgon är oklart. Det intressanta med Catania är att de är seriens sämsta bortalag. Endast tre oavgjorda har man skrapat ihop på tio bortamatcher. Målskillnaden på bortagräs är 6-18. Cesena är dock inte ett jättestarkt hemmalag, 4-2-5 och målskillnad bara 8-11.

En jämn match på förhand. Men jag har stark feeling för Cesena. Mest pga Catanias usla bortafacit, och även för att de blivit av med Mascara som jag tror betydde mycket för laget. Jag gillar det jag sett av Cesena, mest Giaccherini, men även Jimenez. Imorgon kommer de satsa stenhårt på tre poäng, något som passar laget bra, och med hjälp av hemmapubliken tror jag man har mycket god chans till seger. Hade förväntat mig ett odds kring 2.20 kanske. Att få 2.50 känns klart spelvärt, och 4 units åker in på dem.
__________________
Vinci per noi!

Senast redigerad av forzawes den 2011-02-03 klockan 16:45.
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 22:21   #13
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Det blev ett till inför morgondagens matcher...

Ogiltigt spel-ID: 265584


Detta kan tyckas vara ett vansinnigt spel. Palermo har ju vunnit 6 raka hemmamatcher. Varför spela emot dem!? Jag tycker helt enkelt att oddsen svängt över alldeles för mycket, och hittat värde på bortalaget.

Juve är, trots sin usla form, ligans näst starkaste bortalag sett över de 6 senaste omgångarna. Skadelistan är fortfarande lång, och man fick Bonucci avstängd senast. Nu blir det mest troligt följande startelva (enligt Gazzettan): Buffon; Grygera, Barzagli, Chiellini, Grosso; Krasic, Melo, Aquilani, Marchisio; Matri, Del Piero. De nya spelarna Barzagli och Matri ser alltså ut att göra debut. Startar Matri får Juve den rörlige forward de saknat så mycket sedan Quagliarella skadade sig. Det borde få igång t ex Aquilani som vill ha rörliga spelare att släppa bollen på.

Palermo har backen Muñoz avstängd, och istället ser relativt oprövade Andelkovic ut att starta. Mest troligt startar man: Sirigu; Cassani, Andelkovic, Bovo, Balzaretti; Nocerino, Migliaccio, Bacinovic; Ilicic, Pastore, Miccoli.

Att få 2.56 på Juve med insatsen tillbaka vid oavgjort känns som ett odds som måste synas. 8:an mot 7:an i tabellen, och trots Juves problem tycker jag inte att Palermo ska vara så stora favoriter som de blivit. När man ser Palermos goda form ska man också komma ihåg att de inte stött på de största lagen på sin hemmaplan den senaste tiden. 1-0 mot Chievo, 1-0 mot Brescia t ex. Nu är det upp till bevis.

Kollar man mötena mellan lagen de senaste åren är det dessutom Juves tur att vinna
04.10.09 Serie A Palermo vs. Juventus 2-0
21.02.09 Serie A Palermo vs. Juventus 0-2
06.04.08 Serie A Palermo vs. Juventus 3-2
07.01.06 Serie A Palermo vs. Juventus 1-2
05.02.05 Serie A Palermo vs. Juventus 1-0
__________________
Vinci per noi!

Senast redigerad av forzawes den 2011-02-03 klockan 16:45.
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-03, 16:51   #14
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Usel start på denna dagbok, jag vet. Men det är ingen idé att lägga sig på backen och dö. Jag kämpar på. Gäller att sätta några spel så självförtroendet infinner sig.

Ogiltigt spel-ID: 268114


Senast Inter höll nollan i Serie A var i 1-0-segern borta mot Genoa den 29/10-2010. Sedan dess har man släppt in mål i varje ligamatch. Ikväll är man dessutom utan Lucio, Samuel och Cordoba. Materazzi är dessutom en säkerhetsrisk.

Bari har haft det tungt med målskyttet, och har därför agerat på marknaden. Ungraren Rudolf hämtades in från Genoa och Okaka plockades från Roma. De har bägge gjort mål i sin nya klubb, 1 respektive 2. De har alltså vässat sitt anfallsspel.

Jag tror inte att Inter håller nollan ikväll, och att få ca 1.86 på att bägge lagen nätar tycker jag är riktigt bra med tanke på Inters facit och Baris nya anfallsduo. 8 units går in här.
__________________
Vinci per noi!

Senast redigerad av forzawes den 2011-02-08 klockan 16:34.
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 16:40   #15
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Detta har ju gått uselt hittills som ni säkert märkt. Men det ska vända!
Har dock tappat motivationen för att spendera tid på att motivera spelen här, så kommande spel läggs bara in i spreadsheetet helt enkelt.
__________________
Vinci per noi!
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td